Naturligt läkemedel botade lymfangit

Datum ~ 2013-09-13 | Tid ~ 16:20:06
Kommentarer (0) | Allmänt
Skrev vid ett tidigare tillfälle att jag använda ett naturligt läkemedel som botade Skillas lymfangit. För att summera för er som inte läst det inlägget så kommer det här.
 
Skilla blev sparkad i mitten av sommaren och fick kraftig lymfangit. Då min ponny tidigare drabbats av detta vet jag risken med att lymfkörteln sväller, vad som händer och hur det behandlas. De felsta hästar tar hand om det själv men många väljer att sätta in antibiotika via veterinär. Då jag sedan en tid har flertalet aloe vera produkter kände jag att "vi testar och ser".
 
Produkten jag använde heter: Aloe Vera Quick Help Spray.
 
Jag sprayade såret och hela benet som var svullet, masserade detta för att få en djupgående effekt samt kicka igång blodgenomströmnningen. Tog en rask promenad på 45min och ställde sedan in Skilla i hagen igen. Denna producedur var jag beredd på att upprepa 2-3 dagar till innan svullnaden hade lagt sig.
 
Till min förvåning så räckde denna rikliga sprayning och massering i samband med rörelse för att ta ner svullnaden, värmen och återställa Skillas ben. Att tillägga här var att benet var jämntjockt från hasen och ner!
 
Mycket nöjd med resultatet, använder den dessutom på Skillas mugg som återkommit sedan vi flyttade söderut! Den fungerar bra och lindrar omgående till min förtjusning!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback