Stora mål kräver stora uppoffringar

Datum ~ 2013-09-13 | Tid ~ 15:39:28
Kommentarer (1) | Allmänt

Drömmer gör väl alla, stort eller litet, relaistiskt eller orealistiskt. Vi människor lever på våra drömmar och sätter ibland väldigt höga mål. Jag vet att jag är sådan!

När det kommer till hästar som jag nämnde i ett tidigare inlägg så vill jag nå toppen. Jag är inte nöjd med att hålla mig på små sammanhang och i de lätta klasserna i någon av grenarna. Jag vill lyckas! Mitt namn ska vara något folk vet vem det är och vad det står för. Min häst ska inte bara vara en fuxtott som är flott i ett stall någonstans dit  ingen hittar. JAG vill ha min gård, mina tävlingshästar och min bussiness.

Självklart har jag funderat mycket på detta, hur tar jag mig dit, går det, är det realistiskt och så vidare. Jag fick förklarat för mig att hur, behöver du inte veta. Drömmen ska inte vara realistisk och om det går, det vet du inte fören du har provat. Så därför har jag under 2013 startat upp ett sidoprojekt som förhoppningsvis inom en snar framtid ska ge mig möjligheten att nå mina mål. Självklart förstår jag att jag kommer måsta träna, och jag kommer måsta lägga ner tid på saker som inte går skynda på. Men det som går skynda på, varför inte göra det nu istället för om 10-15 år?

Min uppoffring detta år har helt klart varit tävlingar och träningar med mina båda djur. Min häst och min hund. Det är absolut ingenting jag valt för att det är det bästa valet, utan för det är det enda valet. Om jag ska få igång min organisation, börja tjäna mera pengar en ett vanligt jobb kan ge mig. Måste jag ta tiden från någonting. Däremot har jag satt en tidbegränsning på mitt byggade. Jag lovade mig själv att lägga 1år effektiv tid på att bygga. När jag är där ska jag ta beslutet - var det värt det eller inte?

Logiskt nu: Har jag råd att nå elitnivå med häst eller hund med en vanlig inkomst? Svaret är enkelt: NEJ. Det må så vara att 2013 kanske inte blev det tävlingsår jag drömt om, men med vilka pengar ska jag kunna ha allt jag önskat mig om jag inte vågar förändra något?

Därför, trots motgångar och självförtroendets törn med mina mål och min omöjlighet att träna och tävla som jag vill så satsar jag på att bygga för framtiden. Planen för ekonomin är satt, Skillas plan är planerad och jag vet vart jag ska. HUR jag ska ta mig dit, det lär jag mig på vägen!

"The only way is up, and im runnin for it!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gift dig rikt! ;)

Svar: Det är också ett alternativ så får jag leva som lyxhustru! Tyvärr har jag inga friare som står på kö för det alternativet. Annars hade det varit väldigt passande!
hoppbloggen.blogg.se

2013-09-13 @ 18:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback