Ljuset i tunneln

Datum ~ 2014-03-29 | Tid ~ 13:32:01
Kommentarer (0) | Allmänt
Som jag nämnt tidigare har jag varit i en jobb-bubbla senaste tre månaderna. Det har tyvärr drabbat ridningen, motivationen och tiden att engagera mig mer än motionering och ett fåtal träningar.
 
Här kommer åtminstone en kort update om veckans riding.
 
Måndag: Medryttar M rider, uteritt plus ett kortare pass på banan. Skilla kändes trevlig men lite hängande höger. Det lät som att M var nöjd och att dem hade en mysig stund.
 
Tisdag: Skilla får vila då jag lyckats dra fälgkorset i knäet under måndagens missöden. Pyssel och fix på schemat.
 
Onsdag: Fortfarande dålig i knäet, gulle Michelle hjälper till att motionera Skilla. Ett dressyrpass på ridbanan där jag fick instruera och dem gjorde ett riktigt bra pass. Fokus låg på lösgjordhet på raka spår, bakdelsvändningar och tempoväxlingar.
 
Torsdag: Michelle med sällskap promenerade S 2h i det fina vädret då jag lyckades försova mig. Klockan var ställd på 13.00 för att hinna stallet innan nattjobbet. Vaknade i sista sekund och fick stressa till jobbet för att inte bli sen.
 
Fredag: Hoppträning i Benhamra för T.Hammar! Trots många försök att hindra mig från att träna, tog vi oss iväg! Ett helt fantastiskt stort ridhus (40x80) nytt och fräsht, bra underlag och trevlig hinderpark. Mycket uppskattat sällskap fick jag av Mitra! Separat inlägg kommer om träningen!
 
Lördag: Dagens pass blir ute i solen så fort jag gjort kalrt mitt arbetspass. Längtar verkligen till att testa gårdagens "aha-känsla" och därefter jogga loss S i skogen. Misstänker extrem träningsvärk!
 
Söndag: Morgondagens pass står medryttaren för, vad dem hittar på återstår att se!
 
När jag kliver av mitt nattpass tisdag morgon kommer helt ny taktik att infinna sig. Mer tid, mer motivation och förhoppningsvis kommer uppsvingen efter en tung höst!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback