Hästen som offer

Datum ~ 2009-12-01 | Tid ~ 01:26:29
Kommentarer (1) | Allmänt
För er som tidigare läst inlägget "varningsklockan ringer" har jag nu agerat hästmänniska.

En läsare skrev till mig i fråga om inlägget; "Det är alltid bättre att hjälpa en att stjälpa"
Absolut håller jag med om detta. Så länge det finns någon hjälp för ryttaren ska man självklart erbjuda denna. Men i detta läge har det tyvärr inte varit möjligt. Förhoppningsvis agerar x tränare utefter det han ser och hör.

I detta fall har jag valt att koncentrera mig på hästen som jag i detta fall ser som ett offer, den hjälplösa i situationen. Den är försvarslös och kan, om den hamnar i fel händer - inte försvara sig.

Åtgärderna är vidtagna och förhoppningsvis kan jag sluta mina ögon och vila mitt samvete några dagar till.
Dock finns nästa orosmoment, nästa häst.
Så länge det inte dyker upp något väldigt aktuellt kan jag andas ut. Den här gången har jag gjort mitt och jag hoppas att det räcker för att avstyra en katastrof.

För er som läser detta och finns i närheten av någon som tar illa hand om sitt djur eller på annat sätt missköter detta. Tveka inte att säga ifrån, vidta åtgärder och upplys människan om felet som pågår. Tyvärr lyssnar inte alla till detta, men för djurens skull - gör det ni kan!

Det är vi människor och främst hästälskare skyldiga våra änglar, hjärtebarn och bästavänner. De onda vi kan skydda dem ifrån måste vi hjälpas åt att genomföra.
- Från en hästälskare till en annan -
Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul med fler hästbloggar (:

ska vi följa varann på bloglovin ?

jag lägger till dig nu iaf (:

2009-12-01 @ 20:28:46
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback