Ingen rast och ingen ro

Datum ~ 2009-12-23 | Tid ~ 01:17:51
Kommentarer (2) | Allmänt
Jag ursäktar mig för pinsamt dåligt bloggande. För er som följer bloggen och vet att jag vanligtvis uppdaterar dagligen till er nya som förvånas över frånvaron har jag en förklaring.

Sen sist jag bloggade har det inte alls varit roliga dagar. Under det bloggfria dagarna har jag legat i migrän och närvaron vid en dator har varit omöjligt. Jag gör därför ett tappert försök idag då det kännts OK. Det har hänt mycket sen sist vill jag lova.

Fredag:

Vikariat för Hanna H då hon åkt hem till Gävle över jul och nyårshelgen.
Satt barnen på plats då dem inte hade någon respekt för mig som ridlärare. Förhoppningsvis tar dem med sig det jag sa och jag hoppas att dem börjar sköta sig när hanna återkommer. Ryktet har sagt ; stora attityd problem. Men jag hoppas att jag plockade ner dem på jorden. Lektionerna gick annars väldigt bra.

Lördag:
Förhållandesvis en kort dag i stallet. Lite pyssel och pluttande sen bar det av hemmåt. För er som vet att Skilla har blivit av med en tappsko törs jag inte ens promenera henne på det ishalkiga vädret vilket känns otroligt hemsk. Jag vill spendera mycket tid, motionera och knyta mera band med min häst. Detta får komma i ett senare skede då hon är nyskodd - då blir det helt klart andra planer!

Söndag:
Hästen var bortlovad till Johanna som skulle fixa stallsysslor och annat nödvändigt i stallet. Låg liggandes i soffan under större delar av dagen då jag verkligen inte var på topp. Samlade krafter och for och avslutade söndagsvikariatet. Sorligt, barnen har blivit otroligt mycket duktigare och klivit stora steg framåt. Jag önskade lycka till för alla och hoppas att vi ses igen. Sista gruppen fick ett riktigt avslut med gymkhana och med toppavslutningen. Dem splittras tyvärr efter jul så jag gav dom ett sista tips och berättade även att det alltid är OK att fråga om hjälp. Från mig eller Emelie, eller kombinerad hjälp, dem är absolut inte utelämnade. Samtidigt har jag lyckan av att "ta över" två av dessa till Tisdagar.

Olycka* (läs här)

Måndag:
Åker till stallet för att ta hand om mitt lillhjärta och behandla henne efter rekomendationer av veterinären. Smärtfritt, det som stör henne mest är rädslan av att grimman ska ta i såret. Annars helt okomplicerad!

P.S
Linnéa hörde av sig under dagen och meddelade att hon fått tag i hovslagaren. Detta var kanske inte lika akut som innan då det var planerad ridning ganska omgående. Men för att minska skaderisken samt ha nya skor när det är dags att sätta igång igen känns väldigt bra. En skoning gör det möjligt för promenader och mer tid tillsammans! D.S

Tisdag:
Tidig morgon då fodring och utsläpp av hästar stod på schemat. Första gången sen jag flyttade till Stall Åsen. Mycket spännanade och väldigt olikt kvällarna som jag vanligtvis hjälpt till med. Stort plus för min egen älskade häst samt Fei som är boxgranne. Resterande följde verkligen inte min mall för "bra beteende". Blir säkerligen bättre efter helgen då jag fått två till utsläpp. Kanske förstår hästarna att jag inte uppskattar deras dåliga beteende efter idag.

Första Tisdagen med uppehåll från ridskolan och mina elever. Måste ärligt säga att det var mycket märkligt. Det har varit en del av min vardag sen min långa resa till Costa Rica.







Kommentarer
Postat av: emmy

vem ska ha söndagarna efter jul?

2009-12-24 @ 14:44:07
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Söndagar efter jul kommer Emelie Sandström ha igen. Sen fredagar är det Hanna Heikkinen.

2009-12-25 @ 16:42:03
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback